چراغ خطی چیست؟

شما ممکن است بخواهید قبل از خرید چراغ های LED خطی ، چرخ دنده ها و مکث های آنلاین ، درباره این محصول بیشتر بدانید. برای  ، روشنایی خطی به عنوان یک منبع نور خطی تعریف می شود (بر خلاف منابع نور مربع یا گرد). این لامپ ها دارای یک نوار نور طولانی هستند که به شما امکان می دهد نور را در یک منطقه باریک تر از نورپردازی سنتی توزیع کنید. این لامپ ها معمولا بلند هستند و به صورت تعلیق سقف یا به صورت سقفی بر روی سقف و دیوار ساختمان نصب می شوند..

تکنولوژی نورپردازی در طول زمان تغییرات قابل توجهی از نظر عملکرد و طراحی  داشته است. همه چیز با اختراع لامپ رشته ای آغاز شد و اکنون ، در قرن بیست و یکم ، با معرفی فناوری روشنایی کارآمد به نام Led یا راه چراغ  طولانی را طی کرده است. امروزه بازار پر از انواع چراغ های LED و راه حل های هوشمند روشنایی است که فضای تجاری را بسیار کارآمد و کاربردی می کند. یکی از راه حل های روشنایی LED روشنایی خطی است.

در گذشته چراغ خطی وجود نداشت. این امر روشنایی برخی از ساختمان ها و مربع ها را پیچیده کرده است. برخی از مناطقی که روشن کردن آنها بدون روشنایی خطی سخت تر بود ، نقاط طولانی در خرده فروشی ها ، انبارها و روشنایی اداری بودند. در گذشته ، این اتاق های طولانی توسط لامپ های حرارتی بزرگ روشن می شدند که نور مفیدی را فراهم نمی کردند و جریان نور بسیار کمی ایجاد می کردند.

چراغ  خطی برای اولین بار در ساختمان های حدود دهه 1950 در ساختمان های صنعتی با استفاده از لامپ های فلورسنت یا لامپ های نور ماه گرد ظاهر شد. با توسعه تکنولوژی ، این محصولات به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند ، که منجر به استفاده از روشنایی خطی در بسیاری از کارگاه ها ، محل های خرده فروشی و تجاری و همچنین در گاراژ های خانگی شده است.

با افزایش تقاضا برای روشنایی خطی ، تقاضا برای محصولات زیباتر با عملکرد بهتر افزایش یافته است. هنگامی که روشنایی LED در اوایل دهه 2000 در دسترس قرار گرفت ، شاهد جهش عظیمی در روشنایی خطی بودیم. نورپردازی خطی LED برای ایجاد خطوط نور مداوم بدون هیچ نقطه تاریک (پیش از این ، زمانی که یک لامپ فلورسنت به پایان رسید و دیگری شروع شد) استفاده می شد.

از زمان معرفی Led ها و استفاده از آنها در لامپ های خطی ، این محصولات پیشرفت های زیبایی شناختی و عملکردی زیادی داشته اند و بنابراین تقاضا برای خرید انواع لامپ های خطی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه ، وقتی به نور خطی نگاه می کنیم ، گزینه های زیادی مانند خورشید ، ماه ، RGBW ، نور روز و موارد دیگر وجود دارد.

چراغ های خطی معمولا به عنوان چراغ های LED خطی نامیده می شوند که نور را در یک منطقه باریک تر از سایر چراغ های گرد یا مربع پراکنده می کنند. آنها بلند هستند و به راحتی در بازار به شکل چراغ های آویز ، چراغ های دستی یا چراغ های داخلی در دسترس هستند.

مزایای روشنایی چراغ خطی  مانند تمام چراغ های LED ، از گوشه کنار ها و حاشیه ها برای برگشن نور و روشنایی بهتر استفاده می کند. این باعث می شود آنها مانند تراشه های رایانه ای به نظر برسند ، نه سبک. آنها از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته تر از راه حل های نورپردازی سنتی هستند و دارای مزایای متعددی هستند.

همانطور که قبلا ذکر شد ، لامپ های خطی به شکل لامپ های قاب دار ، معلق یا داخلی تولید می شوند. این باعث می شود آنها تقریبا برای همه نوع سقف حتی در اماکن تجاری بسیار مناسب باشند.

 

 

علاوه بر این ، بسیاری از لامپ های خطی نیز از اشکال متصل (T یا L) در گوشه ها تشکیل شده اند که به دکوراتور داخلی اجازه می دهد تا چندین لامپ را ترکیب کند و طرح های پیشرفته ای را در اتاق ایجاد کند. به عنوان مثال ، می توانید روشنایی خطی معلق را در دفاتر مدرن یا محل های تجاری پیشرفته انتخاب کنید.

روشنایی خطی بر اساس کارآمدترین تکنولوژی روشنایی در جهان کار می کند. Led ها متمرکز هستند و وابستگی به بازتابنده ها و پخش کننده ها را کاهش می دهند و کارایی را بدون تغییر نگه می دارند. آنها بسیار متنوع هستند و به ایجاد طرح های منحصر به فرد و جالب کمک می کنند.

علاوه بر طرح های مختلف ، چراغ های راه راه نیز با دمای رنگ های مختلف در دسترس هستند. آنها را می توان با یک راه حل روشنایی هوشمند ترکیب کرد که به کاربر اجازه می دهد تا شدت نور را بسته به نیاز به خلق و خوی یا فضا تغییر دهد.

چراغ های خطی با گذشت زمان به دلیل انعطاف پذیری بالا ، عملکرد درجه یک و جذابیت زیبایی ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. با مزایای بسیاری ، این اولین راه حل روشنایی تجاری در بسیاری از برنامه های کاربردی ، از جمله محل های کار مدرن ، امکانات پزشکی و موسسات آموزشی است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا