نحوه محاسبه هزینه موشن گرافیک در سال ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

موشن گرافیک این روز‌ها به ابزاری محبوب برای جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام برند تبدیل شده است. اما با تنوع سبک‌ها و سطح کیفیت موشن گرافیک، تعیین قیمت مناسب برای یک پروژه موشن گرافیک می‌تواند کمی دشوار و چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل در این مقاله، به بررسی عواملی که بر هزینه موشن گرافیک در سال ۱۴۰۳ تاثیر می‌گذارند می‌پردازیم و یک راهنمایی جامع برای برآورد دقیق بودجه پروژه‌های موشن گرافیک ارائه می‌دهیم. هدف از بررسی هزینه موشن گرافیک این است که بتوانید با درک کاملی از عواملی که بر قیمت موشن گرافیک تاثیر می‌گذارند، با موشن گرافیست‌ها مذاکره کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک در انواع سبک‌ها و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. هر یک از این روش‌های تهیه موشن گرافیک، هزینه متفاوتی دارند. برای اینکه یک بررسی دقیق در مورد انواع موشن گرافیک و هزینه هر یک داشته باشیم، اشاره کوتاهی به انواع موشن گرافیک می‌کنیم.

· موشن گرافیک دو بعدی

موشن گرافیک دو بعدی با استفاده از اشکال و تصاویر دو بعدی متحرک به وجود می‌آید. موشن گرافیک دو بعدی نسبت به موشن گرافیک سه بعدی ساده‌تر است و به همین دلیل قیمت موشن گرافیک دو بعدی کمتر از موشن گرافیک سه بعدی است. این سبک موشن گرافیک اغلب به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد محبوبیت بیشتری هم دارد. از این نوع موشن گرافیک برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی و ویدیو معرفی محصول و… استفاده می‌شود.

· موشن گرافیک سه بعدی

در موشن گرافیک سه بعدی از مدل‌های سه بعدی برای ساخت ویدیو استفاده می‌شود. موشن گرافیک سه بعدی نیاز به صرف زمان و تخصص بیشتری دارد. نتیجه کار هم طبیعی‌تر و حرفه ای‌تر است. طبیعی است که این نوع موشن گرافیک باید توسط فردی متخصص و حرفه‌ای طراحی شود. در نتیجه قیمت این نوع موشن گرافیک بیشتر از موشن گرافیک دو بعدی است.

· استاپ موشن 

در روش استاپ موشن از اشیای واقعی برای ساخت موشن گرافیک استفاده می‌شود. حرکت آهسته اجسام و عکاسی از آن‌ها و کنار هم گذاشتن این تصاویر باعث به وجود آمدن استاپ موشن می‌شود. این روش ساخت موشن گرافیک که بسیار هم خلاقانه است به تجهیزات فیلمبرداری نیاز دارد و، چون کاری زمانبر است هزینه نسبتا زیادی دارد.

· موشن گرافیک ترکیبی

موشن گرافیک ترکیبی هم همانطور از نامش مشخص است ترکیبی از روش‌های طراحی موشن گرافیک است که اشاره شد. موشن گرافیک ترکیبی هم روشی خلاقانه و منحصر به فرد در طراحی موشن گرافیک است. هزینه طراحی موشن گرافیک ترکیبی هم با سایر روش‌ها متفاوت است.

کاربرد و مزایای موشن گرافیک

محتوا‌های ویدیویی جذابیت بصری زیادی دارند و در این میان، موشن گرافیک جایگاه ویژه‌ای در جلب توجه مخاطبان دارد. از موشن گرافیک برای اهداف مختلفی مثل تبلیغات، آموزش، معرفی محصول و … استفاده می‌شود.

موشن گرافیک‌ها مزایای بازاریابی زیادی دارند. موشن گرافیک جذابیت و گیرایی زیادی دارد و در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. همچنین موشن گرافیک به ساده‌ترین حالت ممکن مفهوم را منتقل می‌کند. محتوا‌های ویدیویی معمولا سریع‌ترین روش برای انتقال مفاهیم هستند. در کنار همه مزایایی که برای موشن گرافیک گفته شد، میتوان یک محتوای موشن گرافیک را در پلتفرم‌های مختلفی منتشر کرد. پس با یک بار هزینه کردن برای تولید یک محتوای موشن گرافیک، میتوان از آن بار‌ها و بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، پلتفرم‌های انتشار محتوای ویدیویی، وب سایت و … استفاده کرد.

با این تفاسیر صرف نظر از اینکه هزینه موشن گرافیک چقدر باشد باز هم در مقابل کاربرد و مزایایی که دارد یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. در ادامه میخواهیم بدانیم چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر مستقیم دارند.

چه عواملی بر قیمت موشن گرافیک تاثیر گذار هستند؟

زمانی که قصد سفارش موشن گرافیک دارید باید بدانید که چه عواملی در تعیین قیمت آن تاثیر گذار است تا با مقایسه مراکز مختلف، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین خدمات را انتخاب کنید. در ادامه این عوامل را مرور می‌کنیم:

۱- سبک موشن گرافیک: در بخش قبلی مفصلا در مورد انواع سبک موشن گرافیک و تاثیر آن بر قیمت سفارش موشن گرافیک صحبت کردیم.

۲- پیچیدگی موشن گرافیک: میزان پیچیدگی، جزئیات، انیمیشن ها، جلوه‌های ویژه به کار رفته در موشن گرافیک، مدت زمان انجام پروژه و برخی جزئیات دیگر بر قیمت گذاری موشن گرافیک تاثیر دارند.

۳- کیفیت موشن گرافیک: اینکه موشن گرافیک چه سطح کیفی داشته باشد و تا چه حد حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده باشد هم در قیمت گذاری آن تاثیر دارد. میکس و صداگذاری و تدوین موسیقی و… از جمله عواملی هستند که کیفیت موشن گرافیک را مشخص می‌کنند.

۴- مدت زمان موشن گرافیک: طول موشن گرافیک یکی دیگر از عواملی است که در هزینه موشن گرافیک تاثیر میگذارد.

۵- سابقه و تخصص گرافیست: مهارت، تجربه و تخصص موشن گرافیست هم به طور مستقیم در قیمت گذاری پروژه تاثیر خواهد داشت.

راهنمای برآورد هزینه موشن گرافیک در سال ۱۴۰۳

برای اینکه بتوانید برآورد دقیقی از میزان هزینه موشن گرافیک به دست آورید باید نیاز‌ها را به طور دقیق معین کنید و نیاز‌ها و انتظارات خود را در قالب یک چک لیست در اختیار گرافیست قرار دهید. نمونه کار‌های گرافیست‌های مختلف را بررسی کنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین از چند موشن گرافیست مبلغ پیشنهادی آن‌ها را بپرسید و جزئیات کار‌ها را با دقت بررسی کنید. برای براورد هزینه موشن گرافیک بهترین راه مذاکره با فریلنسر و گرافیست است. در این مرحله می‌توانید هر موضوعی که برای شما ایجاد ابهام می‌کند را مطرح کنید و از طریق مذاکره به نتیجه برسید.

شرکت طراحی موشن گرافیک

شرکت طراحی موشن گرافیک

پیدا کردن چندین موشن گرافیست حرفه‌ای و بررسی نمونه کار‌های آن‌ها و مذاکره با هریک می‌تواند کمی زمانبر باشد. در این مواقع گزینه بهتری وجود دارد. شما با مراجعه به یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ و یا فقط از طریق یک تماس تلفنی می‌توانید هماهنگی‌های لازم برای طراحی موشن گرافیک را انجام دهید. کارشناسان مجموعه، با بررسی نیاز‌های شما، پروژه را قیمت گذاری کرده و به گرافیست مورد تایید خود ارجاع می‌دهند. در این حالت با صرف کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت خواهید کرد. یکی از مراکز دیجیتال مارکتینگ شناخته شده در این زمینه، رایا مارکتینگ است.

 رایا مارکتینگ در تلاش است که با ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت، تمامی چالش‌های موجود در مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. با مراجعه به بخش هزینه موشن گرافیک در وب سایت رایا مارکتینگ می‌توانید در مورد قیمت انواع موشن گرافیک اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین نمونه کار‌های مجموعه رایا مارکتینگ را مشاهده کرده و نزدیکترین گزینه به نیاز خود را انتخاب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا