سلحشوری در ذات و جوهره ایران است


ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به سومین عنصر موثر پیروزی ما در دفاع مقدس گفت: این کشور هیچ زمانی به بیگانه راه نداده و همواره راه را بر بیگانگان بسته است. این کشور مردان بزرگی را پرورش داده و سلحشوری در ذات و جوهره‌اش است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ۳۱ شهریورماه در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: راهِ رفتن به بهشت، رعایت تقواست لذا در مسیر خدا پسند حرکت کنید.

او تکلیف، هدایت، اختیار و اراده را در تربیت انسان بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: شناخت و معرفت از عنصرهای مهم انجام درست تکلیف هستند. هدایت به سه دسته تکوینی، فطری و تشریعی تقسیم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که خط مادی گرایی همواره جبهه مقابل انبیاء الهی بوده و خواهد بود، ادامه داد: امروز با دنیایی مواجه هستیم که بخشی از آن مادی‌گراست و به تکلیف نگاه نمی‌کند و عدالت را قبول ندارد و توقع رعایت حقوق انسانی را از آنها نباید داشت زیرا جهان بینی‌اش متفاوت است و وقتی هنوز نتوانسته جهان بینی خود را به همه آحاد مردم بقبولاند شعارهایی از رعایت حقوق مردم، عدالت و … سر می‌دهد و دین را در صحنه اجتماع و جامعه قبول ندارد.

او در خطبه‌های دوم نماز جمعه کرمان با اشاره به آغاز هفته وحدت، بیان کرد: وحدت جهان اسلام یعنی شیعه و سنی در کنار هم قرار بگیرند و با دشمن مشترک بجنگند و انرژی‌های هم را خنثی نکنند و به بحث‌های بی‌نتیجه نپردازند و در کنار برادر دینی خود زندگی و از اسلام، پیغمبر، کلام خدا و قرآن دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس نیز، اظهار کرد: جامعه معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها بخش قابل توجهی از کشور را تشکیل می‌دهند، با بازگشایی مدارس مسیر جدیدی آغاز می‌شود و باید مدنظر داشت که دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و هر چقدر که علمشان بیشتر شود به سرمایه کشور افزوده می‌شود.

او با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: این هفته از یک حادثه بزرگ خبر می‌دهد و باید آن را مرور کرد. در دوران دفاع مقدس حمله‌ای تمام عیار علیه کشور بدون آنکه ایران آمادگی داشته باشد، آغاز شد. ما با فاصله با دشمن قرار داشتیم و این فاصله چشمگیر بود و تحلیلگران نظامی معتقد بودند که پیروزی با جبهه مقابل است. 

امام جمعه کرمان نفرات آماده جنگ، تجهیزات و ادوات جنگی، پشتیبانی مالی و پشتیبانی بین المللی را عناصر مهم تعیین کننده نتیجه جنگ برشمرد و اظهار کرد: در همه این عناصر گفته شده جبهه به نفع دشمن ما بود، اما در سه عنصر معنویت، فرماندهی جنگ و غرور ملی شرایط به نفع کشور ما بود. 

او تصریح کرد: دشمن اصلا روی معنویت ملت ما حساب نکرده بود. نمی‌دانست این ملت، ملت امام حسین علیه السلام است، نمی‌دانست امام این ملت در میدان جنگ عربا عربا شد و با تمام عده وقف دین شده بود. 

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: اکنون ایران جزء کشورهای مقتدر دنیاست و دشمنان بحثی به اسم جنگ و تهدید را به طور کلی از روی میز خود خارج کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به فرماندهی جنگ که عنصر موثر پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس است، بیان کرد: در راس کشورمان شخصیت معنوی قرار داشت که یک تنه مقابل شاه و ستم ایستاد، امامی که حکومت تا دندان مسلح طاغوتی شاه را شکست داد لذا دشمن قدرت بالای امامت جامعه را محاسبه نکرده بودند.

او با اشاره به سومین عنصر موثر پیروزی ما در دفاع مقدس بیان کرد: این کشور هیچ زمانی به بیگانه راه نداده و همواره راه را بر بیگانگان بسته است و این کشور مردان بزرگی را پرورش داده و سلحشوری در ذات و جوهره‌اش است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روحیه عبودیت در نیروهای مسلح گفت: عقبه ملی در کشورمان وجود دارد که در کمتر کشوری این صفت وجود دارد. 

او ادامه داد: دیدید امسال مردم علی‌رغم همه مشکلات به دشمن تو دهنی زدند و صدای ملت، رئیس جمهور بود که در سازمان ملل با قاطعیت در برابر استکبار حرف زد و با افتخار از کتاب الهی دفاع کرد.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا