بودجه لازم برای تمدید قرارداد ساپینتو مشخص شد


آفتاب‌‌نیوز :

دستمزد سرمربی استقلال براساس توافق‌هایی که ابتدای فصل انجام شده، به حساب وی واریز نشده و نیمی از قرارداد ۶۰۰هزار یورویی او باقی مانده است. این دستمزد بدون محاسبه بند‌های قرارداد است و با توجه به این‌که سرمربی استقلال سوپرجام را به دست آورده و احتمال دارد جام حذفی را هم صاحب شود، دستمزدش فزونی خواهد گرفت.

اما حتی اگر باقی‌مانده دستمزد سرمربی آبی‌ها را همین عدد ۳۰۰هزار یورو تصور کنیم، محاسبه ریالی‌اش چیزی حدود ۱۷ میلیارد تومان خواهد شد. این رقمی است که باشگاه استقلال باید به ساپینتو بپردازد تا تسویه حساب فصل جاری که به تازگی به پایان رسید، انجام شود و یکی از شروطی که این مربی پیش روی باشگاه قرار داده به سرانجام برسد.

ساپینتو برای تمدید قرارداد خود به مدیران استقلال پیغام داده که فقط در شرایطی حاضر به حضور دوباره در استقلال خواهد بود که تمام شروطش به اجرا درآید که یکی از این شروط تسویه حساب مالی است.

حال اگر مسأله باشگاه استقلال با ساپینتو فقط تسویه حساب قرارداد فصل جاری بود، می‌شد به موضوع تداوم حضورش در استقلال قطعیت بخشید، اما سرمربی آبی‌ها قرارداد فصل آینده خود را هم می‌خواهد و اگر بنا به ادامه همکاری با او باشد، باشگاه استقلال طبق قوانین باید دست‌کم ۴۰ درصد از ۷۵۰هزار یورو (۳۰۰هزار یورو) دستمزدی که برای این مربی در نظر گرفته شده را قبل از شروع فصل پرداخت کند.

درواقع اگر بخواهیم حدود رقمی را که باشگاه استقلال برای راضی کردن سرمربی خود نیاز دارد با محاسبات ریالی امروز تخمین بزنیم علاوه بر آن ۱۷ میلیاردی که برای تسویه حساب دستمزد فصل قبل لازم است، ۳۰۰هزار یورو نیز که معادل ریالی‌اش می‌شود نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان هم نیاز دارد تا پیش‌پرداخت فصل آینده ساپینتو را هم پرداخت کند و این مربی طبق آن‌چه از باشگاه خواسته با دریافت این مبالغ به ماندن ترغیب شود. (مجموع این ارقام حدود ۳۵ میلیارد تومان بودجه در شرایط فعلی می‌شود که برای حفظ ساپینتو نیاز است.)

ساپینتو طی روز‌های گذشته بار‌ها از طریق واسطه‌های رسانه‌ای خود شروطش را به اطلاع باشگاه استقلال رسانده و در این راستا مدیربرنامه‌هایش نیز صحبت‌های مفصل و نهایی را با باشگاه انجام داده است. این‌که ساپینتو اعلام کرد به باشگاه استقلال یک هفته فرصت داده تا درباره شروطش به جمع‌بندی برسند و نظر نهایی را برای تمدید قرارداد اعلام کنند، خبر درستی است و سرمربی استقلال حال اگر در همین محدوده زمانی اقدامی در جهت خروج از استقلال انجام ندهد، اما نهایت بعد از بازگشت به پرتغال یک ماه صبر خواهد کرد تا مطالباتش پرداخت شود و اگر باشگاه استقلال حرکتی در این راستا انجام ندهد، نظر او برای بازگشت به ایران تغییر خواهد کرد.

مدیران استقلال حقیقتا اگر به‌دنبال تمدید قرارداد ساپینتو هستند باید بودجه لازم برای پرداخت بدهی فصل جاری و پیش‌پرداخت فصل بعد را تأمین کنند. با توجه به این‌که احتمال دارد رقم یورو در هفته‌ها و ماه‌های آتی قدری افزایش یابد، هزینه ریالی تأمین بودجه لازم برای تمدید قرارداد با ساپینتو بیشتر هم خواهد شد. علاوه بر آن ۶۰ درصد از قرارداد فصل آینده نیز باقی می‌ماند که رقم کمی نیست و باشگاه استقلال برای صرفه‌جویی در منابع مالی خود باید همین حالا در راستای تأمین این بودجه اقدام کند تا در میانه‌های فصل آینده با ساپینتو به چالش نخورد.

البته این‌طور که پیدا است ساپینتو فقط به دریافت پیش‌پرداخت فصل بعد و دریافت مطالبات باقی‌مانده فصل جاری خود بسنده نخواهد کرد و گارانتی لازم را از مدیران باشگاه استقلال بابت دریافت تمام مطالبات آینده خود خواهد گرفت و اگر تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال دست بالایی در مقابل سرمربی خود نداشته باشند، پروژه تمدید قرارداد با این مربی به بن‌بست خواهد خورد. 

هزینه سنگین اقامت ساپینتو و همکاران

این مبالغ را باید در کنار هزینه‌های ماهانه‌ای گذاشت که برای اسکان ساپینتو خرج می‌شود. باشگاه استقلال در دوران حضور ساپینتو ماهانه چیزی حدود یک میلیارد تومان هزینه اسکان برای سرمربی خود و دستیارانش داده که رقم کمی نیست. البته ساپینتو برای فصل بعد دیگر حاضر به زندگی در هتل نیست و مسئولان باشگاه استقلال باید در راستای تأمین آپارتمانی که موردتأیید سرمربی خود قرار می‌گیرد نیز اقداماتی انجام دهند که این هم هزینه‌ها را دوچندان خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا