اکرامی: تراکتور باید تقویت شود/ نگاه فدراسیون فوتبال به سرخابی‌ها مهربانانه است


ایسنا/آذربایجان شرقی مدافع پیشین تراکتور با بیان اینکه، این تیم برای موفقیت در فصل آینده باید تقویت شود، گفت: نگاه فدراسیون فوتبال به دوتیم استقلال و پرسپولیس مهربانانه است.

مصطفی اکرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تراکتور نسبت به سال‌های گذشته باثبات‌تر بوده و در مجموع روند این تیم در فصلی که گذشت مثبت بوده و شرایط بعد از حضور پاکو خمس روی نیمکت تراکتور بهتر شد.

وی در واکنش به باخت سنگین تراکتور در هفته پایانی لیگ‌برتر مقابل استقلال، افزود: برای اینکه عملکرد مربی یا یک تیم را ارزیابی کنیم، نباید یک بازی را ملاک قرار دهیم، در صورتی که پاکو خمس در طول فصل نتایج ضعیفی را کسب می‌کرد و در هفته پایانی با نتیجه‌ای پرگل پیروز می‌شد، از نظر من مربی ضعیفی بود.

اکرامی ادامه داد: در مجموع عملکرد این سرمربی مثبت بوده است، اما تراکتور باید تقویت شود و مطمئناً پاکو خمس می‌خواهد این اتفاق را رقم بزند و باید دید که آیا باشگاه تراکتور می‌تواند انتظارات و ابزار لازم این سرمربی اسپانیایی را بر آورده کند یا خیر.

راه نجات تراکتور در نقل‌وانتقالات؛ استفاده از سهمیه خارجی

مدافع سابق تراکتور گفت: معمولاً، تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان، هر بازیکنی را که می‌خواهند جذب می‌کنند و با این اوصاف تراکتور در نقل‌وانتقالات کار دشواری را در پیش خواهد داشت.

او متذکر شد: بازیکنان ایرانی اگر تعصبی به پیراهن تراکتور نداشته باشند، معمولاً به‌دنبال استقلال و پرسپولیس هستند تا بتوانند از آن مسیر ملی‌پوش شوند، در آوردن بازیکنان باکیفیت ایرانی از چنگ سرخابی‌ها کار دشواری است، اما با توجه به افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی، تراکتور می‌تواند بازیکنان باکیفیت خارجی را به خدمت بگیرد.

تراکتور باید تقویت شود

وی در واکنش به این موضوع که برخی کارشناسان و پیشکسوتان معتقدند تعدادی از بازیکنان حال‌حاضر تراکتور در حد و اندازه‌ی این تیم نیستند، گفت: این موضوع در تیم‌های فوتبال طبیعی بوده و تراکتور نیز از این قائله مستثنا نیست، اما موضوع مهم بررسی دقیق بازیکنان توسط کادرفنی است و در نقل‌وانتقالات نیز بازیکنان جدید باید با نظر پاکو خمس جذب شوند. 

اکرامی با بیان اینکه تراکتور برای فصل آینده باید در تمامی خطوط تقویت شود، عنوان کرد: فوتبال مانند ریاضی شفاف است و با نگاهی به آمار و ارقام می‌توان فهمید که این تیم در کدام یک از نواحی زمین، نیازمند جذب بازیکن است و فکر می‌کنم در فصلی که گذشت، ساختار هجومی تراکتور از ساختار دفاعی‌اش بهتر بود.

از گلزنی در آزادی تا گل‌سازی در آسیا

وی در رابطه با بهترین خاطره‌اش از دوران حضور در تراکتور، گفت: طی چند سال افتخار پوشیدن پیراهن تراکتور را داشتم و آن زمان دوران طلایی این تیم بود، با تراکتور قهرمانی در لیگ دسته یک، دو نائب قهرمانی در لیگ‌برتر و اولین حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا را تجربه کردم.

اکرامی تشریح کرد: دوران حضورم در تراکتور سر تا پا خاطره است، اما دو خاطره را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم و برایم ماندگار است، اولین سالی که تراکتور بعد از حضور مجدد در لیگ‌برتر به مصاف استقلال رفت، پرشورها ۵۰ درصد سکوهای ورزشگاه آزادی را به خود اختصاص داده بودند و بازی با نتیجه دو بر دو به پایان رسید که یکی از گل های تراکتور را در آن بازی به ثمر رساندم.

وی افزود: علاوه بر آن، در اولین بازی آسیایی تراکتور مقابل الجزیره که سه بر یک پیروز شدیم، اولین پاس گل آسیایی تراکتور را به سیدمهدی سیدصالحی ارسال کردم و این خاطره هم یکی از ماندگارترین خاطرات دوران حضورم در تراکتور محسوب می‌شود.

صدای تشویق پرشورها هنوز هم در گوشم است

اکرامی گفت: ما به داشتن هواداران تراکتور می‌بالیم، هر جا صحبت از تراکتور می‌شود بحث پرشورها نیز به میان می‌آید، هواداران تراکتور بهترین هستند و اکثر موفقیت‌های ورزشی‌ام به علت حمایت پرشورها بوده و هنوز هم صدای تشویق هواداران تراکتور در گوشم است، آن‌ها زمانی که تیم نتیجه نمی‌گرفت شعار “عیبی‌یوخ” را سر می‌دادند و همیشه از ما حمایت می‌کردند.

نظر خمس منطقی است، حرف حساب جواب ندارد!

او در واکنش به نارضایتی سرمربی تراکتور از کیفیت پایین چمن ورزشگاه یادگارامام (ره)، توضیح داد: شرایط زمین باید به سرعت‌بخشی به فوتبال کمک کند و این موضوع یکی از اصول اساسی فوتبال روز دنیا است و خمس با این نوع از چمن غریبه است.

مدافع پیشین تراکتور، ابراز کرد: نارضایتی خمس از کیفیت کم چمن یادگارامام (ره)، کاملاً منطقی است و حرف حساب جواب ندارد، در اکثر کشورها این موضوع به بحثی بدیهی تبدیل شده است.

دوست دارم به تراکتور برگردم، اما به یک شرط…

وی در رابطه با حضورش در عرصه مربیگری گفت: اکنون دومین سال حضور در این زمینه را تجربه می‌کنم، با تیم سرخ‌پوشان پاکدشت موفق به صعود به مرحله دوم لیگ‌دسته دو شدیم‌ و در ابتدای فصل از تیم فجرسپاسی شیراز به عنوان کمک‌مربی، پیشنهاد داشتم اما ترجیح می‌دهم در ابتدا حضور در لیگ‌های پایین‌تر را تجربه کنم و از طرفی پیشنهاداتی مبنی بر مدرس شدن در کلاس های مربیگری را نیز داشته‌ام و نمی‌توانم از فوتبال جدا شوم.

اکرامی در پاسخ به این‌ سوال که آیا دوست دارد روزی در کسوت مربی به تراکتور بازگردد؟ بیان کرد: تراکتور هویت ورزشی من است و به این تیم ارق دارم، این اتفاق برای من و هر کس دیگر افتخاری بزرگ به حساب می‌آید، اما تنها در صورتی که بتوانم مفید و تاثیرگذار باشم.

تراکتور صعود کرد و تبریز نخوابید

وی در رابطه با قهرمانی تراکتور در لیگ دسته‌یک و صعود مجدد این تیم به لیگ‌برتر گفت: در پایان نیم‌فصل اول آن سال، ۱۱ امتیاز از شاهین بوشهر عقب بودیم و صحبتی هایی مبنی بر اینکه؛ “برخی نمی‌گذارند تراکتور به لیگ‌برتر صعود کند” در بین هواداران رواج پیدا کرده بود.

وی عنوان کرد: ما بازیکنان به تیم ایمان داشتیم و آن سال اتفاق تاریخی را رقم زدیم و در هفته پایانی لیگ‌ دسته یک موفق به پیروزی دو بر صفر مقابل آلومینیوم هرمزگان شدیم که در آن مسابقه پاس‌گل دوم را ارسال کردم.

او ادامه داد: بعد از بازی تماشاگران وارد زمین شدند و جشن قهرمانی را برپا کردیم، آن شب تبریز نخوابید و چندین شب بعد از آن نیز همین اتفاق افتاد که از جمله آن‌ها می‌توان به شکست الجزیره در تبریز، برد دو بر یک مقابل استقلال در تهران و چند مورد دیگر اشاره کرد.

سرخابی‌ها مورد مهربانی فدراسیون فوتبال هستند

اکرامی عنوان کرد: پرسپولیس و استقلال همواره مورد مهربانی فدراسیون فوتبال قرار گرفته‌اند، بازی‌های این دو تیم همیشه از شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود، اما مسابقات دوتیم تراکتور و سپاهان که طی سال های اخیر، فوتبال ایران را از دو قطبی بودن خارج کرده‌اند، هرگز در جدول پخش شبکه سه قرار نمی‌گیرند، چرا که توجه به سرخابی‌ها بیشتر است.

قهرمانی تیمی جز تراکتور برای من اهمیتی ندارد

بازیکن سابق تراکتور، توضیح داد: امسال پرسپولیس و سپاهان شایسته قهرمانی بودند و حتی استقلال نیز می‌توانست به این عنوان دست پیدا کند، پرسپولیس در مقطعی از فصل چند امتیاز از سپاهان عقب افتاد اما توانست جبران کند و در نهایت قهرمان شود، معتقدم اگر پاکو خمس از ابتدای فصل در تراکتور حضور داشت این تیم نیز می‌توانست یکی از مدعیان قهرمانی باشد، اما هر تیمی به غیر از تراکتور به این عنوان دست پیدا کند برای من اهمیتی ندارد.

این مربی فوتبال افزود: من سه چهار هفته مانده به پایان لیگ گفته بودم که پرسپولیس قهرمان لیگ خواهد شد و این اتفاق افتاد، معتقدم پیش‌بینی جنبه‌ی منطقی ندارد، اما با این حال فکر می‌کنم استقلال قهرمان جام‌حذفی می‌شود.

زمان قهرمانی تراکتور فرا رسیده است

اکرامی متذکر شد: وقتش رسیده است که تراکتور قهرمان شود، برگه برنده این تیم هوادارانش هستند که در طی چند سال اخیر به علت پاندمی کرونا به صورت کامل در ورزشگاه ‌حضور نداشتند، این تیم باید عملکرد خوب و قوی در نقل‌وانتقالات داشته باشد و پاکو خمس شایسته‌ی حضور روی نیمکت تراکتور است، امیدوارم همه چیز دست به دست هم دهد تا تراکتور جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مدافع سابق تراکتور خاطرنشان کرد: خدا را شکر که بهترین سال‌های جوانی و بخشی از زندگی فوتبالی‌ام در تبریز رقم خورد، مردم تبریز را دوست دارم و این موضوع دو طرفه است.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا