“آقا یحیی” اخلاق کجا رفت؟


ایسنا/خوزستان در حواشی دیدار تیم‌های فولادخوزستان و پرسپولیس، یک موضوع گم شد؛ آن هم زیر پا گذاشتن اخلاق از سوی سرمربی قرمزهای پایتخت‌ بود که روزی بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی ایران را بسته است.

دیدار تیم های فولاد و پرسپولیس در حالی روز جمعه در اهواز برگزار شد که علاوه بر حواشی درون زمین، حاشیه های بسیاری در بیرون از زمین داشت؛ از مصاحبه های به دور از اخلاق و تند برخی بازیکنان هر دو تیم گرفته تا صحبت های عجیب و دور از انتظار یحیی گل محمدی در نشست خبری پایان بازی.

به گزارش ایسنا، در این بازی واکنش های جواد نکونام و کادر فنی فولاد در بیشتر دقایق بازی به تصمیمات موعود بنیادی‌فر علاوه بر این که روی جریان بازی تاثیر داشت، باعث شد که سرمربی پرسپولیس در بیرون از زمین به این اتفاقات واکنش شدید نشان داده و همان کاری را کند که خودش از آن گله مند بود.

گل محمدی و کادرش نیز در طول بازی اعتراض هایی به تصمیمات داوری داشتند اما در جایی زیر پا گذاشتن اخلاق از سوی سرمربی تیم پایتخت بیشتر به چشم آمد که وی در جملاتی اعتراضی، تیم و کادرفنی فولاد را به “لجن‌بازی و بازی کثیف” متهم کرد؛ جملاتی که نه در شان خوزستان و مردم آن است و نه در قواره سرمربی تیم بزرگی مثل پرسپولیس!

این که سرمربی یک تیم در پایان بازی به جای صحبت های فنی و تحلیل عملکرد بازیکنان خود و این که چرا نتوانسته براساس نظر کارشناسان، بازی خوبی ارائه دهد، با فرار رو به جلو و تهمت زدن به فوتبال خوزستان و تیم فولاد و نیز مسئولان برگزاری – نه عرضه داریم با تماشاگر بازی را برگزار کنیم نه بدون تماشاگر- به مسائلی دیگر می‌پردازد، خود حاشیه سازی و از اصل اخلاقی فوتبال به دور است.

در این بین نباید چشم را روی نحوه عملکرد جواد نکونام و رفتارهای نامناسب او و کادرش در کنار زمین بست تا جایی که این بازی به حاشیه کشیده شد اما قرار هم نیست پاسخ رفتار نکونام در کنار زمین با توهین و به کار بردن الفاظ ناشایست از سوی گل محمدی تلافی شود. هر مربی در کنار تحلیل عملکرد تیم خود، حق اعتراض به نوع رفتار تیم حریف را دارد اما این اعتراض نباید به شکلی باشد که اخلاق زیرپا گذاشته و به حواشی دامن زده شود.

در حالی باشگاه های ایرانی عنوان باشگاه های فرهنگی ورزشی را یدک می کشند که به نظر می رسد هیچ توجهی به بُعد فرهنگی باشگاه ها نشده است و هر کسی از سرمربی تا بازیکن و حتی لیدرها به خود اجازه می دهد، تا با احساسات هواداران و مردم یک شهر یا استان بازی کرده و به آن ها توهین کند.

در این بین نقش کمیته فرهنگی و کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال بسیار پررنگ است تا جایی که می توان با برخوردهای اثرگذار و نیز فرهنگ سازی، به بازگشت اخلاق به فوتبال ایران کمک کرد.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا