وضعیت آب و هوا، امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲ / رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور/هوای پایتخت گرم می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور از گرم شدن هوا در پایتخت و مواج بودن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز تشریح کرد و گفت: امروز در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس در برخی ساعت‌ها رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روی ارتفاعات البرز و نقاطی از شمال‌غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بیشینه بارش ها امروز در استان کرمان است که با بارش تگرگ همراه است. فردا، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، ارتفاعات کرمان، رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید دارند.

نقشینه توضیح داد: چهارشنبه در ارتفاعات البرز، نقاطی از شمال‌غرب، شمال‌شرق و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. پنجشبنه و جمعه برای شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و نقاطی از مرکز رگبار باران، رعدو برق و وزش بادش شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور افزایش باد پیش‌بینی شده است. به ویژه برای منطقه زابل، وزش باد شدید سبب گردوخاک می‌شود. از امروز تا پایان هفته دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاط است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی دارد. بعدازظهر امروز افزایش باد داریم که گاهی باد شدید خواهد شد. فردا نیز گاهی وزش باد شدید برای پایتخت پیش‌بینی شده است. دمای هوا طی روزهای آتی گرم‌تر می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا