فیلم| تفرج خانوادگی پلنگ ایرانی در جنگل‌های شمال


آفتاب‌‌نیوز :

تصاویر شگفت‌انگیز و امیدوارکننده از خانواده‌۴ قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات مازندران منتشر شده که در دل طبیعت نوای چهار پلنگ طنین‌انداز شده است.

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره، اظهار کرد: توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانی برای پایش حیات‌وحش فیلمی از پلنگ در طبیعت منتشر شده است که نشان می‌دهد هرچه منطقه امن باشد و دخالت انسانی کمتر باشد شاه حضور پررنگ حیات‌وحش خواهیم بود.  پلنگ از گونه‌هایی است که در راس هرم غذایی قرار دارد و میزان حضور این جانور وابسته به سطوح حفاظت شده و طعمه‌هایی که در منطقه وجود دارد، متفاوت است.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به پراکنش خوب پلنگ در جنگل‌های هیرکانی، تصریح کرد: آگاهی جامعه محلی، نقش سمن‌ها و تشکل‌های زیست‌محیطی درخصوص روند حفظ این گونه جانوری بسیار حائز اهمیت است.

ربیعی با تاکید بر ضرورت کاهش تعارضات در طبیعت به‌منظور حفظ این گونه مهم، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی فصل حضور دام در مناطق بالادست لازم است به بحث حفاظت و امنیت این گونه جانوری مهم در طبیعت توجه شود. زیستگاه وقتی امن و پناه باشد و تردد و فعالیت انسانی کمتر باشد شاهد چنین اتفاقاتی در طبیعت خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا