رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۵ عجولانه است


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درمورد سرانجام بررسی و تصویب طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیندهای دبیرخانه کمیسیون ماده ۵» توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام طرح پیشنهادی کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تحت عنوان «الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیندهای دبیرخانه کمیسیون ماده ۵» گفت: کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در راستای افزایش شفافیت، نسبت به ارائه این طرح اقدام کرد؛ چرا که ما به دنبال آن هستیم که در آماده کردن طرح‌های ارائه شده به کمیسیون ماده ۵ منافع عمومی در اولویت قرار گیرد و بر منافع شخصی غلبه کند.

وی با بیان اینکه در کنار شفافیت، بر اساس این طرح، شهرداری موظف می‌شود که به صورت سیستمی پرونده‌های ماده ۵ را بررسی کند، اظهارکرد: براین اساس کمیسیون ماده ۵ در بررسی طرح‌های شهری، طرح‌های موضعی و موضوعی و همچنین بررسی پرونده‌های پلاک‌های مشخص و طرح‌های موردی با آگاهی بخشی به شهروندان و کسب نظر آنها فعال می‌شود و از حقوق شهر و شهروندان صیانت می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم این طرح هر چه زودتر در صحن شورا بررسی و تصویب شود؛ اما هنوز در دستور کار نگرفته است، گفت: با تصویب این طرح، شاهد قانون مداری در کمیسیون ماده ۵ خواهیم بود.

وی در واکنش به برخی مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ نیز تاکید کرد: براساس قانون برخی از طرح های شهری باید در شورا نیز تصویب شود و تصویب در کمیسیون ماده ۵ کافی نیست و در مورد بخشی از طرح ها ما نیز اگر احساس کنیم برای شهر خطری دارد یا نیازمند بررسی بیشتر است آن را در شورای شهر بررسی می کنیم و چندین مورد را نیز در این موضوع داشتیم که در شورای شهر نیز بررسی و جمع بندی شد؛ اما در مورد پرونده های تک موردی و تک پلاک باید در کمیسیون  ماده ۵ بررسی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد که روند رسیدگی به پرونده‌های شهری در کمیسیون ماده ۵ عجولانه است، در حالی که برخی موضوعات کلیدی نیاز به بررسی بیشتر دارد، گفت: در نتیجه به نظر می رسد مصوبات کمیسیون ماده ۵ نیازمند پختگی بیشتر است و امیدواریم با تصویب این طرح الزام آور برای شهرداری در شورای شهر این موضوعات حل و فصل شود.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا