تجهیز پیمانکاران حمل ونقل به QR کد/ سرقت ۵۵ میلیارد تومان از عناصر ترافیکی تهران در سال گذشته


مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از کمک شرکتهای دانش بنیان برای پیشگیری از سرقت المانهای شهری خبر داد.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت سرقت از المان و تجهیزات ترافیکی اظهارکرد: تمامی خودروهای حوزه ترافیکی در مناطق به QR کد و همچنین تابلوی معرفی پیمانکار مجهز هستند و شایان ذکر است که تعداد سرقت‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی کاهش یافته است؛ اما سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان از عناصر ترافیکی شهر به سرقت رفتند.

وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات ترافیکی ارتباط نزدیکی با ایمنی تردد در شهر دارد و بر همین اساس ما به سرقت تجهیزات ترافیکی حساس هستیم، اظهار کرد: شاید اگر یک سارق سطل زباله را به سرقت ببرد آسیب کمتری به شهروندان می‌رسد، اما سرقت گاردریل یا کف عرشه پل عابرپیاده ارتباط نزدیکی به سلامت و جان شهروندان دارد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که عمده سرقت‌ها چه المان‌هایی هستند؟ تصریح کرد: سارقان عمدتا گاردریل ها، نرده‌های جداکننده ترافیکی، نرده‌های پل عابرپیاده، پایه تابلو، کف عرشه پل عابرپیاده و کنترلرهای چراغ راهنمایی را به سرقت می‌برند.

وی در پاسخ به این‌ سوال که چه اقدامات پیشگیرانه‌ای را در راستای کاهش سرقت‌ها انجام داده‌اید؟ نیز گفت: با شرکت‌های دانش بنیان جلسه گذاشته‌ایم که جنس و متریال برخی المان‌های ترافیکی را تغییر دهند به گونه‌ای که دیگر جنس این المان‌ها ارزشمند نباشد و سرقت نشوند؛ اما دقت داشته باشید که جنس برخی از المان‌ها را نمی‌توان تغییر داد و در هر صورت برخورد با سارقین می‌بایست همیشه مد نظر باشد.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا