ایجاد ظرفیت۲۵۰۰۰نفری برای جمع‌آوری معتاد متجاهر استان تهران/رفع موانع اعتبارات نگهداری معتادان


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه در سال جدید جمع آوری معتادان متجاهر استان تهران با قوت بیشتری پیگیری می شود از تحقق ایجاد ظرفیت ۲۵۰۰۰ نفری برای جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

عباس جوهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات قرارگاه اجتماعی تهران درباره جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: چند قدم را در ارتباط با موضوع معتادان متجاهر برای خودمان در قرارگاه اجتماعی هدف‌گذاری کرده بودیم که در قدم نخست که البته بسیار مهم بود ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را در استان تهران بر اساس نیاز موجود باید فراهم می کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نگهداری معتادان متجاهر با کمبود مواجه بودیم، افزود: هدف‌گذاری شد که تا پایان سال ۱۴۰۱ نیاز موجود در این بخش مرتفع شود؛ لذا چیزی حدود ۲۵ هزار نفر ظرفیت هدف‌گذاری شد که در حال حاضر این تعداد تقریبا محقق شده است و بخش کوچکی باقی مانده که نیازمند تزریق بودجه است البته تعداد کمی است و می توان گفت ظرفیت مورد نیاز محقق شده است.

جوهری ادامه داد: با توجه به تأمین ظرفیت لازم نگهداری معتادان و نگاه ویژه سردار رادان  به عنوان اولویت؛ پلیس ورود جدی داشته و کار در حال پیگیری است البته موانعی مختصر در بحث اعتبارات برای نگهداری معتادان داشتیم که در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران مطرح و موانع موجود مرتفع خواهد شد.

معاون سیاسی،اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: این آمادگی را داریم که در ابتدای سال جدید در بحث جمع آوری معتادان متجاهر به نقطه ای برسیم که مورد رضایت شهروندان باشد و هدف‌گذاری ما را محقق کند تا در گام دوم یعنی توانمندسازی و باز اجتماعی شدن معتادان ورود پیدا کنیم، هرچند که در حال حاضر نیز در برخی کمپ های ما این اقدامات در حال انجام است. تصور می کنم باید با قوت بیشتری در سال جدید بحث معتادان متجاهر را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نسبت به سال های گذشته قطعا چهره شهر از حیث وجود معتادان متجاهر متفاوت شده است و این تفاوت برای شهروندان قابل مشاهده است. قبلاً این معتادان در خیابانها زیاد مشاهده می شدند ولی با ورود ما به صورت محله ای اقدامات موثری انجام شد هرچند که شهروندان باید قضاوت کنند ولی به نظر می آید تفاوت چشم گیری صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است ولی با نقطه مطلوب که مدنظر است فاصله داریم و امیدواریم در فصل جدید سال ۱۴۰۲ به هدف‌گذاری خاص خودمان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا