نوروزی: توسعه گردشگری برای کشور ارزآوری دارد


یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان های شمالی ظرفیت قابل توجهی برای جذب توریست و رونق گردشگری دارند اما از آنجا که از ابتدا نگاه اقتصاد کشاورز محور در این منطقه حاکم بوده است، توسعه زیرساخت های گردشگری در این منطقه مغفول مانده است.

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت های گردشگری در سطح کشور و تاثیر آن بر اقتصاد، بیان کرد: استان های شمالی به ویژه استان گلستان پتانسیل بالایی در حوزه جذب گردشگر دارد. چراکه در ظرف دو ساعت گردشگر به کوه، دشت، کوهپایه، جنگل و دریا دسترسی پیدا می کند. همه مواهب طبیعی در این منطقه فراهم است. اما از آنجا که از ابتدا نگاه اقتصاد کشاورز محور در این منطقه حاکم بوده است، توجهی به حوزه صنعت و گردشگری در این منطقه نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال استان گلستان با این گستردگی یک تلکابین هم ندارد. ساخت هتل در این منطقه ضعیف است. یکی از کارهایی که کشورهای همسایه ما انجام داده اند، توجه به زیرساخت های گردشگری است که توریست نیز برای آنها درآمد گسترده ارزی به همراه داشته است اما ما با این جاذبه های زیادی که داریم آنطور که باید به حوزه گردشگری توجه نکرده ایم. توجه به زیرساخت های گردشگری و جذب توریست می تواند ارز آوری خوبی برای کشور در شرایط تحریم های ظالمانه دشمن، داشته باشد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است از جانب کارگروه اشتغال، منابع پیش بینی شده در تبصره 16 و 18 بودجه برای ارائه تسهیلات و صندوق توسعه ملی به این حوزه توجه شود. به اعتقاد بنده اگر ما در حوزه گردشگری خوب کار کنیم می توانیم درآمد قابل توجهی از این حوزه کسب کنیم. امروز اشتغالی که با توجه به حوزه گردشگری می توانیم ایجاد کنم به مراتب ارزان تر از اشتغالی است که با توجه به حوزه کشاورزی و صنعت ایجاد خواهد شد. توجه به حوزه گردشگری می تواند در روند تثبیت اشتغال پایدار و اشتغال مولد و رونق کسب وکارها خیلی کمک کند.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا