لزوم توجه ویژه روابط‌ عمومی‌ها به تبیین، اعتمادآفرینی و رفع شبهات


رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در آیین گرامی‌داشت هفته ارتباطات و روابط عمومی و نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روابط عمومی‌های صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: ‌صنعت هسته‌ای در اصل نشان‌دهنده غرور ملی کشور است.

به گزارش ایسنا، آیین هفته ارتباطات و روابط عمومی و نیز نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روابط عمومی‌های صنعت هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سپهر خلجی، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سیدجواد احمدی، معاون سازمان مدیرعامل شرکت تماس و نیز مدیران و کارکنان این عرصه در آخرین روز اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) برگزار شد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در مراسم گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: ‌صنعت هسته‌ای در اصل نشان‌دهنده غرور ملی بوده و حجم تلاش‌ها و زحمات تمام کسانی‌ که در این عرصه فعالیت دارند، قابل تقدیر است.

سپهر خلجی با بیان اینکه کار اصلی ما تبیین است، گفت: مقام معظم رهبری بارها نسبت به جهاد تبیین و توجه به این مهم تاکیدات فراوانی داشته‌اند. اجرای رهنمودهای ایشان در عرصه جهاد تبیین نیازمند توانایی، جسارت و انگیزه است و اگر هر کدام از این اقتضائات را نداشته باشیم در اصل نمی‌توانیم این ماموریت مهم را به‌خوبی و درستی انجام دهیم.

او تصریح کرد: آرایش رسانه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر تغییر کرده و حالت آفندی به خود گرفته است و آنها نه‌تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت ما نیز حمله می‌کنند. صنعت هسته‌ای جزو نقاط قوت ماست و دشمنان به این دستاورد مهم و راهبردی نیز حمله می‌کنند و به دنبال ممانعت از پیشرفت ما هستند. با توجه به تغییر حملات دشمنان باید سه ماموریت مهم را مد نظر قرار دهیم که شامل تبیین، اعتمادآفرینی و رفع شبهات می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این موارد جزو تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه در دوره و عصر انسان – رسانه قرار داریم، گفت: عصر انسان – رسانه دارای ویژگی‌هایی است که باید به‌درستی درک شود. اکنون شاهدیم که پدیده ارتباط جمعی به پدیده ارتباط جمعی – شخصی تبدیل شده است. رسانه‌های کوچک در این دوره جایگزین رسانه‌های بزرگ شده و به شکل انسان‌محور روایت‌سازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این عصر، زیست مجازی شکل می‌گیرد و نقش دروازه‌بانان خبری کمرنگ می‌شود؛ عطش برای تولید محتوا افزایش یافته و سرعت روایت‌سازی و روایت‌گزینی افزایش یافته است. پیش از این با پدیده اخبار جعلی مواجه بودیم اما اکنون شاهد اخبار «کج آگاه‌ساز» هستیم که اثرات به راحتی از بین نمی‌رود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به شیوه‌های نوینی که دشمنان برای اثرگذاری بیشتر در جوامع و اذهان مردم به کار می‌بندند، توضیح داد: دشمنان به دنبال مشروعیت‌زدایی از نظام، دولت و نخبگان هستند؛ اعتبارزدایی از تصمیمات و تدابیر را در اولویت قرار داده‌اند، به دنبال اعتمادزدایی و ناامیدسازی مردم هستند و رویگردانی اجتماعی را تحت عنوان واگرایی از درون و همگرایی از برون در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اند. آنها با بمباران اطلاعات و اخبار منفی به دنبال از تعادل خارج‌کردن روان اجتماعی و افکار عمومی هستند و بدین صورت توان سیستم ایمنی افکار عمومی را کاهش می‌دهند.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون در وضعیت جنگی رسانه‌ای قرار داریم که نبردی چند لایه است و بنابراین ما باید با ابزار رسانه به دفاع برآییم و در انجام کارها جنبه اقناعی را در نظر بگیریم تا دچار مشکل نشویم. همچنین ضرورت دارد تا دروازه‌بانی خبر را جدی بگیریم، هر مساله و مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کرده و در اعلام و بیان مواضع بسیار دقت کنیم.

در پایان این مراسم از سوی مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر سپهر خلجی، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و دکتر سیدجواد احمدی معاون سازمان مدیرعامل شرکت تماس از مدیران و کارکنان برتر روابط عمومی‌های صنعت هسته‌ای کشور قدردانی شد.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا