در موضوع حقابه هیرمند جدال غربگرایان و عقلگرایان افزایش یافته است


آفتاب‌‌نیوز :

به‌ دنبال تنش میان تهران و طالبان بر سر «حقابه هیرمند» و توییت حسین دهباشی، تاریخ‌نگار، مبنی بر اینکه «حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ملا هبت‌الله در ایران و حافظ منافع طالبان است»، میثم مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، در واکنشی توییتری نوشت که «آمریکا با داشتن شما در ایران به نزدیک‌ بودن بحران میان ‌ ایران ⁩ و افغانستان ⁩ امیدوار و خوشحال شد.»

مهدی‌پور با بیان اینکه بعد ۲۱ ماه «جریان نفاق» ‌چهره برون داده است، بر  این باور است که جدال «غرب‌گرایان» و «عقل‌گرایان» در ایران پس از اظهارات رییس‌جمهوری ایران در خصوص «حقابه هیرمند» افزایش یافته است.

او افزود، پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان همواره تنش محتوایی مبنی بر چرایی اتخاذ سیاست ایران نسبت به طالبان بحث‌برانگیز بوده و «جریان‌های مخالف سیاست‌های اتخاذی که نزدیکی با تفکرات غربی دارند» همواره با استناد به «رفتار متحجرانه طالبان از گذشته» هر گونه روابط با این گروه را موجب تقویت و مشروعیت‌شان تلقی نموده و برخورد سخت نظامی را تنها راه‌کار موجود بیان نموده‌اند.

به گفته معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی، در مقابل، جریانی که در مخالفت با پیشنهادات این گروه قرار دارند، این دست اقدامات را فاقد عقل‌گرایی دانسته و برداشت‌های ترویجی آنها را «متاثر از احساسات» بیان نموده و پرسش‌های فراوانی که جریان عقل‌گرا تا به امروز مبنی بر عدم اتخاذ سیاست سخت نسبت به طالبان ابراز داشته‌اند، تاکنون بی پاسخ مانده است.

مهدی‌پور گفته است: «در آخرین اقدام حسین دهباشی فعال رسانه‌ای و مشاور اسبق رسانه‌ای رییس‌جمهور پیشین ایران که به تازگی در پاسخ به اظهارات جنرال مبین مطلب تندی منتشر کرده، که این کار در امتداد امیدوارکردن دشمن است.»

به گزارش ایسنا، حسین دهباشی اخیرا در توییتی ادعا کرده بود: حیف و صد حیف که سردار حسن کاظمی قمی، گر چه بر روی کاغذ نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهور ایران است در افغانستان، عملا بدل شده به نماینده‌ی ویژه هبت‌الله آخوندزاده در ایران. گرچه سرپرست سفارت جمهوری اسلامی است در  افغانستان، به جایش و آکرودیته(!) حافظ منافع طالبان است در تهران. خدا عاقبتش را به خیر کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا