تحقیقات جدید: احتمالا یک‌سوم سیارات کهکشان دارای حیات هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان با استفاده از داده‌های تلسکوپ‌ها و تجزیه و تحلیل آنها اعلام کردند احتمالا یک‌سوم سیارات کهکشان در منطقه دارای حیات باشند.

به گزارش فیزیک، سیارات برای دریافت گرمای کافی برای قابل سکونت شدن، باید بسیار نزدیک به ستاره های کوچک جمع شوند، که این آنها را مستعد نیروهای جزر و مدی شدید می کند.

اخترشناسان دانشگاه فلوریدا در یک تحلیل جدید کشف کرده‌اند که یک سوم سیاره‌ها (صدها میلیون در سراسر کهکشان) می‌توانند آب مایع داشته باشند و احتمالاً حیات را در خود جای دهند.

یکی از نویسندگان این یافته که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده گفت: «من فکر می‌کنم این نتیجه برای دهه آینده تحقیقات سیارات فراخورشیدی بسیار مهم است، زیرا نظرها به این جمعیت از ستاره ها معطوف می شود. این ستاره ها اهداف عالی برای جستجوی سیارات کوچک در مداری هستند که می توان تصور کرد در آن آب مایع  وجودداشته باشد و بنابراین سیاره ممکن است قابل سکونت باشد.»

این داده‌ها از تلسکوپ کپلر ناسا به دست آمده که اطلاعاتی را در مورد سیارات فراخورشیدی هنگام حرکت در مقابل ستاره‌های میزبان خود ثبت می‌کند. این محققان بر اندازه‌گیری مدار سیارات، به‌ویژه روی مدت زمانی که طول می‌کشد سیارات دور ستاره‌ها حرکت کنند، تمرکز کردند. مطالعه آنها همچنین بر داده های جدید تلسکوپ گایا تکیه کرد که فاصله تا میلیاردها ستاره در کهکشان را اندازه گیری کرد.

محققان دریافتند ستاره های دارای سیاره های متعدد با احتمال بالایی مدارهای دایره ای دارند که به آنها اجازه می دهد آب مایع را حفظ کنند.

از آنجایی که یک سوم سیارات در این نمونه کوچک دارای مدارهای ملایمی برای میزبانی آب مایع بودند، احتمالاً به این معنی است که کهکشان راه شیری صدها میلیون هدف امیدوارکننده برای کاوش جهت یافتن نشانه‌های حیات در خارج از منظومه شمسی دارد.

منبع: فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا