کنترل شدید فشار خون خطر مشکلات شناختی را در افراد کاهش می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر:تحقیقات قبلی نشان می دهد که کاهش شدید فشار خون خطر زوال شناختی را در افراد ۵۰ ساله و بالاتر مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

 

 به نقل از مدیسن نت، مطالعه جدیدی که توسط محققان چینی انجام شد، نشان می دهد در مقایسه با افرادی که فشار خون سیستولیک آنها به سطوح استاندارد کاهش یافته بود، افرادی که به شدت سطح سیستولیک خود را کاهش دادند، بدون توجه به اینکه سطح دیاستولیک آنها قبل از درمان بالا یا پایین بود، با خطر کمتر زوال عقل یا اختلالات شناختی خفیف روبرو بودند.

 

اندازه گیری فشار خون دو عدد دارد. عدد بالایی فشار سیستولیک، نیروی وارد بر دیواره شریان ها در هنگام تپش قلب را اندازه گیری می کند. عدد پایین، فشار دیاستولیک، همان نیرو را بین ضربان‌ها اندازه‌گیری می‌کند.

 

مطالعات قبلی فشار خون سیستولیک بالا، به ویژه در دوران میانسالی را به عنوان یک عامل خطر برای زوال شناختی و زوال عقل معرفی کرده اند و نشان داده اند که کاهش آن این خطر را کاهش می دهد.

 

محققان در این مطالعه که برای جمع‌آوری داده‌ها به مدت پنج سال طراحی شده بود، پی بردند کاهش شدید فشار خون به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد.

 

در ادامه، آنها دریافتند که در مقایسه با کنترل فشار خون استاندارد، کنترل شدید خطر زوال عقل را کاهش نمی دهد اما تأثیر قابل توجهی بر کاهش اختلال شناختی خفیف دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا