معافیت بیمه‌ای ۱۲ هزار بنگاه در طرح کارورزی

آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور حاکی از آن است که بیش از ۶۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان موفق به عقد قرارداد کار شده و بیش از ۱۲ هزار بنگاه مشمول معافیت بیمه‌ای شدند.

به گزارش ایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (۷۱) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های اثرگذار وزارت کار ذیل برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است. وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح بستر لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

اما از مهمترین اهداف طرح کارورزی می‌توان به افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌ آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما اشاره کرد.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می شود و مزیت طرح برای کارجویان و کارفرمایان این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.

معافیت بیمه‌ای ۱۲ هزار بنگاه در طرح کارورزی

تازه‌ترین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۱۵۹ هزار نفر از داوطلبان، در طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۶۸۴ نفر موفق به عقد قرارداد کار شده‌اند. همچنین ۲۱ هزار و ۹۷۱ بنگاه پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در طرح ثبت نام کرده‌اند که از مجموع این تعداد ۱۲ هزار و ۶۹ واحد مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند. برابر نتایج این گزارش ۳۶۰ قرارداد نیز در دست اجراست.

معافیت بیمه‌ای ۱۲ هزار بنگاه در طرح کارورزی

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵ سال سن در زمان ثبت نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح است و برای متقاضیان مرد ثبت‌نام کننده داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

این طرح یکی از طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازارکار است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه‌های اقتصادی را فراهم می‌کند و وزارت کار مجری آن در سالهای اخیر بوده است.

از نگاه کارشناسان بازار کار بیکاری یکی از ابرچالش‌های مهم کشور و بازار کار در سال‌های اخیر بوده است و بر همین اساس لزوم تحرک بخشی به بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای جوانان، زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، آن دسته بنگاه‌های اقتصادی و فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاقمند به بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای هستند می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی مراجعه و ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا