روند رو به رشد تجارت با فعالیت مراکز تجاری

سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور توسعه و تسهیل تجارت خارجی مجوز تاسیس مراکز تجاری ایران در ۳۵ کشور دنیا را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه تجارت ایران با هدف تسهیل تجارت خارجی، ارائه مشاوره بازار، بازارسازی، بازاریابی محصولات و خدمات ایران، ارائه خدمات مشاوره تجاری و اقتصادی در بخش‌های مختلف و کمک به انعقاد قراردادهای تجاری، مجوز تاسیس حدود ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور را صادر کرد.

به بیان دیگر مراکز تجاری یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای کمک به بخش خصوصی است تا آنها بتوانند روابط تجاری خود را با دنیا، تنظیم کنند؛ به نظر می‌رسد پشتیبانی‌های معنوی سازمان توسعه تجارت از این مراکز قابلیت آن‌ها را در رایزنی، شبکه‌سازی و نفوذ در بازارهای هدف افزایش داده است.

 مطابق با آمار گمرک ایران، عراق جزو ۵ مقصد نخست صادراتی ایران است از این فعالیت مراکز تجاری با هدف توسعه تجارت در این کشور دارای اهمیت فراوان است.

در همین رابطه مرتضی هدایتی – مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلانی ایران در عراق (نجف) – ضمن اشاره به اعزام هیات‌های تجاری به نجف، گفت: برنامه‌ریزی برگزاری بزرگترین فروم تجاری در کربلا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. این موضوع با همکاری کنسول‌گری ایران در کربلا اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و ۴ استان ایران به میزبانی ۲ اتاق بازرگانی کربلا و نجف در چند بخش صنعت ساختمان، کشاورزی، لوازم خانگی، دکوراسیون، مواد غذایی هیات تجاری به عراق اعزام خواهد شد.

وی افزود: مقدمات فعال سازی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در عراق فراهم شده است؛ همچنین قرارداد ۱۰ هزار متر فضای فیزیکی برای ایجاد نمایشگاه دائمی ایران در عراق بسته شده و هم‌اکنون در حال دریافت مجوزهای قانونی آن هستیم. هدایتی با بیان اینکه جذب مخاطبان ایران اکسپو ۲۰۲۵ در دستور کار مرکز تجاری ایران در نجف قرار گرفته است، گفت: تلاش داریم تجار و بازرگانان در این رویداد شرکت کنند تا در نهایت نتیجه بازدید آنها از این رویداد منتهی به عقد قرارداد شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به راه‌اندازی ۴۰۰ شرکت خدمات مشاوره تجاری در عراق، تصریح کرد: راه‌های ورود به این بازار را باید بررسی کنیم؛ شناخت بازار عراق دارای اهمیت است از این‌ رو شرکت و بازدید از نمایشگاه‌های این کشور ضروری است؛ چهل و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بغداد ۱۳ تا ۱۹ بهمن برگزار خواهد شد و این موضوع فرصتی است که فعالان و تولیدکنندگان ایرانی از این نمایشگاه بازدید و با نیازهای بازار عراق آشنا شوند؛ بازدید از این نمایشگاه امکان شناخت نیازهای بازار عراق را فراهم و مجال برنامه‌ریزی برای ورود به این بازار را مهیا می‌کنند.

هدایتی برگزاری یا کمک به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، طراحی نشست‌های B۲B، B۲G اعزام و پذیرش هیات تجاری، کمک به ثبت شرکت، ثبت برند و تنظیم اسناد و قراردادهای تجاری را از دیگر وظایف مراکز تجاری ایران دانست.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا