رئیس کمیسیون اصل نود: با ۱۲ هزار مگاوات کسری برق مواجه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: با توجه به ابلاغ قطع نوبتی برق صنایع در تابستان نباید بخش صنعت نخستین قربانی محدودیت منابع برق در کشور باشد و قطعی برق باید بین مصارف خانگی مردم و صنعت تقسیم شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شب گذشته در حاشیه جلسه بررسی آب‌های مرزی شهرستان کلات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به شرایط اقلیمی و شرایط خاصی که خراسان رضوی از نظر کمبود بارش‌ها در سال جاری دارد، در کمیسیون اصل ۹۰ توانستیم با وزارت نیرو توافق کنیم تا قطعی برق در حوزه کشاورزی استان را تقریباً نصف کنیم و موتور چاه‌های کشاورزی استان تقریبا مشمول قطعی برق نشوند.

وی افزود: در حال حاضر در کشور با بیش از ۱۲ هزار مگاوات کسری برق مواجه هستیم که البته تا ۲۰ هزار مگاوات نیز عنوان شده است لذا معتقدیم کمبود نیروی برق نباید تنها از بخش صنعت و کشاورزی تامین شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی عنوان کرد: با توجه به ابلاغ قطع نوبتی برق صنایع در تابستان نباید بخش صنعت نخستین قربانی محدودیت منابع برق در کشور باشد و قطعی برق باید بین مصارف خانگی مردم و صنعت تقسیم شود.

پژمانفر تصریح کرد: زندگی مردم با صنعت تأمین می‌شود و بخش عمده مسائل و مشکلات کارگری موجود در کشور به دلیل کاهش درآمد‌هایی است که در حوزه صنعت ایجاد می‌شود لذا مسئولین باید به موضوع توزیع محدودیت‌ها در حوزه برق در بخش‌های مختلف بپردازند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حقابه هیر‌مند گفت: در تامین حق‌آبه ایران از هیرمند، باید فضای کارشناسی بین دو کشور ایران و افغانستان برقرار شود و ایران در ارتباط با این موضوع در گفت و گویی آرام مسائل را پیگیری کند، چون هر دو کشور همسایه به یکدیگر نیاز دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا