بیانیه انجمن لوازم خانگی درباره قیمت محصولات

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیانیه‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی» منتشر کرده و در آن به اظهارات اخیر یک نماینده مجلس درباره قیمت لوازم خانگی واکنش نشان داده و به همراه آن لیستی از قیمت انواع ماشین لباس‌شویی داخلی و خارجی نیز منتشر کرده است.

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از نمایندگان مجلس اخیرا در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفته بود که قیمت یک ماشین لباسشویی داخلی سه برابر بهای این کالا در بازار جهانی است. او همچنین گفته بود که “در حال حاضر عموم لوازم خانگی تولیدی در داخل مانند خودرو مونتاژی هستند و موتور و بدنه موردنیاز آن‌ها از چین وارد و در داخل مونتاژ می‌شود؛ البته برخی از قطعات آن نیز در داخل قالب گیری می‌شود”.

اما انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه خود گفته که شائبه افزایش دو تا سه برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی تولید داخل نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت ندارد.

همچنین در این بیانیه آمده که علی رغم افزایش قابل توجه برخی مؤلفه‌های مترتب بر تولید، مثل نرخ ارز، قیمت مواد اولیه داخلی، حقوق و دستمزد، حمل و نقل، تورم جاری و … در مقایسه با تیر ماه سال ۱۴۰۱، تغییر قیمت محصولات لوازم خانگی ایرانی طبق جدول پیوستی، زیر قیمت محصولات خارجی است و فاصله زیادی با میزان نادرست اعلام شده دارد.

تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین تاکید کرده‌اند که افزایش قیمت در برخی محصولات، صرفاً به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مترتب بر تولید بوده که طبیعتاً بر بهای تمام شده محصول نهایی اثرگذار است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا