چگونه به کمک بازاریابی پیامکی دقیقا به قلب هدف شلیک کنیم؟!

این روزها بازار تبلیغات پیامکی از سایر روش‌ها داغ‌تر می‌باشد. کم هزینه بودن و راحت بودن این روش تبلیغی موجب این شده است که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. اما سوال اینجاست که آیا بازاریابی پیامکی همیشه پاسخگوی نیاز کسب و کارهای کوچک و بزرگ خواهد بود؟ در جواب باید بگوییم که برای آنکه یک کمپین موفق تبلیغات پیامکی داشته باشید، باید جامعه هدف خود را به درستی بشناسید و روی آنها سرمایه گذاری تبلیغاتی کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما آموزش دهیم که چگونه ارسال پیامک انبوه برای جامعه هدف خود داشته باشید.

تبلیغات پیامکی چیست

صاحبان کسب و کار همیشه به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. یکی از آسان‎‌ترین و صد البته مقرون به صرفه‌ترین روش برای ایجاد این ارتباط ارسال پیامک تبلیغاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا 93% از افراد جامعه دارای تلفن همراه هستند. جالب است بدانید که تنها 72% از این جامعه‌ی آماری دارای گوشی هوشمند هستند. در این میان افرادی هم هستند که علاقه‌ی زیادی به شبکه‌های اجتماعی ندارند. اما نکته جالب این است که تمامی مردم به پیامک دسترسی دارند و آن را مرتب چک می‌کنند. شاید به همین دلیل است که بانک‌ها از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط هستند.

جامعه هدف در ارسال پیامک انبوه به چه معناست

برای آنکه در کمپین تبلیغاتی پیامکی خود موفق باشید، باید جامعه هدف خود را به درستی بشناسید. این که متنی آماده کنید و صدها پیام انبوه بی هدف ارسال کنید؛ قطعا به شما کمکی نخواهد کرد. اما این جامعه هدف کیست و چگونه آن را مشخص کنیم؟ در قسمت بعدی به طور مفصل برایتان موضوع را شرح خواهیم داد.

 

 

چه طور مخاطب هدف را مشخص کنیم

برای آنکه مخاطب هدف را جهت کمپین پیامکی خود مشخص کنید؛ ابتدا باید شناخت دقیقی از کسب و کار و مشتریان خود داشته باشید. فیلترهایی که باید به آنها دقت کنید به شرح ذیل است:

  • جنسیت

برای برخی از کسب و کارها جنسیت بسیار حائز اهمیت می‌باشد و برای مثال اگر شما مدیر یک سالن آرایشی بانوان هستید، باید هنگام ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی خود؛ مشخص کنید که بانک اطلاعاتی بانوان در اختیار شما قرار گیرد. چرا که دلیلی ندارد پیامک شما به آقایان هم ارسال شود.

  • سن

فرض کنید که مدیر یک دبستان هستید و قصد دارید برای مدرسه‌ی خود تبلیغات پیامکی کنید؛ برای آنکه در کمپین خود موفق باشید باید بتوانید این نگرش را حدودی داشته باشید که در حال حاضر پدر و مادرهایی که فرزند دبستانی دارند چند ساله هستند؟ اگر کمی منطقی حدس بزنیم برای گروه بین 27 تا 45 سال باید پیامک ارسال کنیم نه گروه سنی زیر 25 سال و یا بالای 50 سال.

  • شهر و استان

هنگامی که کمپین تبلیغاتی خود را تعریف می‌کنید، حتما به این موضوع دقت کنید که خدماتی که قرار است ارائه دهید برای شهر یا استان خاصی است و یا تمامی استان‌های کشور را شامل می‌شود. بدیهی است که اگر هدف شما یک یا چند شهر یا استان است باید همان مکان‌های مورد نظر را فیلتر کنید.

  • منطقه یا کد پستی

در کلان شهرهایی مانند تهران؛ شیراز، اصفهان، تبریز و … که بسیار پر جمعیت و بزرگ هستند. برای برخی از صاحبان کسب و کار بهتر است که روی یک سری مناطق خاص تبلیغ انجام دهند. در این صورت می‌توانند از فیلترهایی مانند کد پستی و یا منطقه‌ای استفاده کنند تا در کمپین خود به جامعه هدف نزدیک‌تر شوند. همچنین در شهرهای بزرگ می‌توان از سرویس پیامپ هم استفاده کرد. بدین ترتیب که از روی نقشه جغرافیایی به افرادی که  در محدوده‌ی مورد نظر شما هستند، پیامک ارسال شود.

  • اصناف خاص

برخی از پنل‌ها قادر خواهند بود با توجه به نوع و صنف شغلی، بانک تماسی در اختیار مخاطب خود قرار دهند. این روش هم جزو مواردی است که کمک می‌کند تا سامانه‌ها به جامعه هدف خود نزدیک‌تر شوند. بی شک ارسال راحت پیامک به جامعه‌ی هدف مشخص، یکی از استراتژی‌های مهمی است که برای هر شرکتی اهمیت خواهد داشت.

 

 

مزایای ارسال پیامک هدفمند

  • سرعت ارسال پیامکی بالا
  • هزینه کم و مقرون به صرفه
  • عدم نیاز به نیروی انسانی متعدد
  • کاربردی آسان
  • ارسال هزاران پیامک در کمترین زمان ممکن
  • امکان تعیین زمان ارسال به صورت اتوماتیک
  • استفاده از فیلترها برای هدفمند شدن کمپین پیامکی
  • امکان گزارش گیری
  • و …

 

 

نکات طلایی پیرامون ارسال پیامک به جامعه هدفمند

حال که برای شما توضیح دادیم که چگونه یک جامعه هدفمند برای کمپین پیامکی خود تعریف کنید؛ اجازه بدهید که نکاتی را یادآوری کنیم که با رعایت آنها بتوانید مخاطب هدف را جذب کنید.

  • متن جذاب

متن پیامک را جذاب بنویسید، حتما از لحن نوشتاری صمیمانه استفاده کرده، و ایموجی‌های مرتبط را فراموش نکنید. و یادتان باشد که زیاده گویی اصلا خوب نیست. سعی نمایید متن خود را طوری بنویسید که احساس نیاز را برای مخاطب ایجاد کنید.

  • به مخاطب احترام بگذارید و حق انتخاب دهید

حتما بارها دیده‌اید که برای شما پیامکی ارسال می‌گردد و در انتها نوشته است:

لغو (11)

این حرکت به این معنی است که شما به مخاطب خود احترام می‌گذارید و چنانچه مخاطب دوست نداشته باشد تا از مجموعه شما پیامکی دریافت کند، این اختیار را دارد که آن را لغو نماید.

  • پیامک تکراری ارسال نکنید

هیچ وقت به مخاطب خود پیامک تکراری ارسال نکنید. اگر جامعه هدف شما کوچک است و مجبور هستید که تنها برای چندین نفر مشخص پیامک ارسال کنید، باید هر دفعه متن پیامک متفاوت از دفعات قبل باشد.

  • سامانه پیامکی معتبری را انتخاب کنید

بسیاری از سامانه‌های پیامکی نظیر سایت کندو اس ام اس به صورت مداوم بانک تماسی خود را به روز رسانی می‌کنند. حتما از سامانه‌های پیامکی استفاده کنید که پشتیبانی قوی داشته باشند و این امکان فراهم باشد که از کمپین‌های پیامکی گزارش دقیق گرفته شود. بی شک آنالیز کردن همین گزارش‌هاست که موجب می‌شود در کمپین‌های بعدی موفق‌تر عمل کنید.

سخن آخر

همان طور که بارها گفته‌ایم برای آنکه در تبلیغات پیامکی خود موفق باشید، باید جامعه هدف خود را به درستی معرفی کنید و آنها را بشناسید. نیاز جامعه هدف را بدانید و در جهت بر طرف کردن این نیازها قدم بردارید تا به معرفی برند و بالا بردن میزان فروش خود کمک کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا