خبرسازی احمدرضا احمدی، لیلا حاتمی و امید حاجیلی در نیمه خرداد


آفتاب‌‌نیوز :

در روز شنبه سیزدهم خردادماه در کنار مطالبی که به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز قیام ۱۵ خرداد در بخش فرهنگی و هنری ایسنا منتشر شدند، خبر‌هایی از برخی چهره‌ها، وضعیت سفر حجاج ایرانی به مکه و خاطرات ۴۰ نفری که از سقوط یک هواپیما نجات پیدا کرده بودند بر خروجی این خبرگزاری قرار گرفت.

در مرور آنچه در این روز منتشر شد، اگر از خبر‌های مناسبتی شروع کنیم ابتدا باید به مستند‌های «بانو قدس ایران»، «تشییع بزرگ»، «امتحان» و نیز مستند «ضیاءالدین» اشاره کرد که همزمان با ۱۴ خرداد از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. 

همچنین در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مطبوعات و نشریات داخلی کشور، ویژه‌نامه‌هایی را تدارک دیدند که تیتر و تصاویری از آن‌ها بازنشر داده شدند. 

برگزاری یک نمایشگاه مجازی با موضوع افکار امام خمینی (ره) به روایت تصویر و یک وبینار با حضور سخنرانانی از کنیا، نایروبی، ناکورو، مومباسا و لامو از دیگر خبر‌های مرتبط با ۱۴ خرداد بودند. 

علاوه براین‌ها اعلام شد که طرح ملی «مسجد به مسجد» با هدف ظرفیت شناسی مساجد کشور و با محوریت جهاد تبیین از سوی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرده است.

در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی موزه‌ها تعطیل می‌شوند که جزئیات آن به همراه اسامی موزه‌ها منتشر شد.

اما همزمان با آغاز سفر حج، خبر‌هایی هم در این زمینه با محوریت انتقال زائران ایرانی به مکه از سیزدهم خردادماه انتشار یافت. همچنین در خبری از ضبط سفرنامه‌ای از ماجرا‌ها و حوادث تلخ و شیری مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در سفر حج با صدای بهروز رضوی خبر داده شد که به زودی پخش آن از رادیو تهران آغاز می‌شود.

در این روز توضحیاتی هم درباره اقدامات انجام شده در «کوه خواجه» استان سیستان و بلوچستان و شائبه کوه‌بُری در این منطقه تاریخی و طبیعی که در فهرستِ انتظار یونسکو برای ثبت جهانی قرار دارد، از سوی مسئولان میراث فرهنگی ارائه شد.

اگر سراغ چهره‌های فرهنگی و هنری برویم، پیش از همه باید از احمدرضا احمدی یاد کرد که فرزندش از بازگشت این شاعر از بیمارستان به خانه خبر داد. 

همچنین گپ و گفتی با احمدرضا معتمدی – فیلمساز – که او نیز به دلیل سکته مغزی در چند سال قبل توان حرکتی قبل را ندارد، انجام شده است. 

تدارک امید حاجیلی برای برگزاری کنسرت و انتشار قطعه‌های جدید از سالار عقیلی و رضا یزدانی هم از خبر‌های موسیقی در روز ۱۳ خرداد بودند.

بازنشر خاطراتی از یک بازیگر ایرانی در سالروز تولدش که یک سال قبل از میان ما رفت، رونمایی از پوستر فیلمی با بازی لیلا حاتمی و گفت‌وگویی تحلیلی درباره کارکرد رسانه‌ای شعر در دنیای امروز از دیگر اخبار منتشر شده بر خروجی ایسنا بودند.

در حوزه بین‌الملل نیز خبر‌هایی درباره کشف مهم یک رفتگر، وضعیت سفر بریتانیایی‌ها پس از دوران کرونا، پس دادن یک نقاشی ربوده شده به لهستان توسط ژاپن، نمایش چند فیلم ایرانی در جشنواره ترانسیلوانیا، نامزد شدن یک فیلم توقیفی در جشنواره شانگهای، تقدیر از فیلم «گیج‌گاه» در یک جشنواره روسی و اهدای جایزه فیلمساز به فردوس کاویانی و چهره احتمالی از مشهوترین فرعون منتشر شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا