حمله ناشیانه صداوسیما به «غریب» و شهید بروجردی


آفتاب‌‌نیوز :

برنامه صبحگاهی یکی از شبکه‌های تلویزیونی با حضور یک کارشناس توئیتری بار دیگر انحصارطلبی صداوسیما را عیان کرد.

دم خروس انحصار طلبی صداوسیما در روایت تاریخ، سالهاست گریبان هنرمندان را گرفته و حالا همین موضوع در ساترا نیز خودنمایی می‌کند جایی که شبکه نمایش خانگی باید زیر تیغ ممیزی افرادی باشد که تاریخ و سیاست را از دریچه نگاه خودشان یا همان قاب تلویزیون می‌بینند و روایت دیگری را جز روایت خود نمی‌پسندند! گویی تمام رسانه‌ها باید مشی آن‌ها را داشته باشند و برای روایت تاریخ با آن‌ها هماهنگ باشند!

در تازه‌ترین شفاف سازی و رونمایی از «انحصار طلبی» صداوسیما کارشناسی که توئیت‌ها و یادداشت‌هایش زبانزد خاص و عام است و همه او را یک فعال غیرفرهنگی و بولتن‌ساز می‌دانند تا خبرنگار فرهنگی، در برنامه زنده گفته فیلم غریب مشکلاتی دارد که نشان از مشکلات نویسنده است!

شهید بروجردی دیالوگ‌هایی دارد که نباید داشته باشد و اصلا چه نیازی بود و… مجری هم همراهی می‌کند و تاکید می‌کند که اگر نبود هم ایرادی به شخصیت فیلم وارد نمی‌کرد! بعد هم کارشناس دلسوز می‌گوید یعنی چی که «من شهید بروجردی خودم را ساختم»؟ شهید بروجردی یک نفر است و ملی است و ….

اما اصل ماجرا چیست؟

صداوسیما با این برنامه ثابت کرد که چرا دنبال تعطیلی نمایش خانگی و ممیزی من در آوردی سریال‌های مختلف است، آن‌ها هیچ روایتی را غیر از روایت خود بر نمی‌تابند! اگر شهید بروجردی از پر شدن زندان‌ها انتقاد می‌کند، آن را سیاسی تلقی می‌کنند و برای «دفاع از نظام» حاضرند فیلم خوب، شهید عزیز و سازمان سینمایی سپاه را هم قربانی کنند تا کسی جرات ساخت فیلم تاریخی بویژه تاریخ معاصر را نداشته باشد!

این کج فهمی و نافهمی صداوسیما در مواجهه با یک اثر هنری، ریشه‌ای تاریخی دارد و خیلی هم تازه نیست، اما با ژست‌های مدیران انقلابی صداوسیما که هر روز خود را گشاده‌روتر و پذیرای همه جریان‌ها تلقی می‌کنند، خیلی فاصله دارد و همان دم خروس است!

که اگر واقعا چند صدایی خواست مسئولان انقلابی کم مخاطب‌ترین دوران صداوسیما بود، هم خندوانه پخش می‌شد، هم دورهمی و هم نود… اما چه فایده که اکنون دوران «بله قربان‌گوها» یی است که بولتن می‌خوانند و روی آنتن می‌روند تا فیلم دفاع مقدس را به بهانه نقد، تخریب کنند تا دیگر کسی جز خودشان سمت این سوژه‌ها نرود!

ظاهرا برای انحصارطلبان صداوسیما «شهید خوب»، شهید ساکت است! که در هیچ شرایطی انتقاد نمی‌کند!

شاید بد نباشد صداوسیما به جای انتقاد از تک گل سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس که دست بر قضا مخاطبان بسیاری نیز داشته و دارد، اگر خودش بلد است، دست به کار شود و فیلم جنگی پرمخاطب بسازد؛ البته به شرطی ساخت سریال «حبیب» که اصلا مشخص نشد کی شروع شد و کی تمام شد را برای حاج قاسم فاکتور نکند و جای محتوای الف ویژه جا نزند! پ

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا