برگزاری مسابقه بین‌المللی پوپک در نوروز ۱۴۰۲


ایسنا/اصفهان مدیر خانه کودک اصفهان از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان پوپک و با موضوع «شغل‌های شهر من» در نوروز ۱۴۰۲ در اصفهان خبر داد.

زهرا کاظمی ثانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جشنواره پوپک فرصتی است تا کودکان و نوجوانان با شرکت در این مسابقه به معرفی مشاغل شهرشان در قالب نقاشی بپردازند، اظهار کرد: این مسابقه برای کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال با موضوع «شغل‌های شهر من» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا دهم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا آثار خود را ارسال کنند.

مدیر خانه کودک اصفهان تصریح کرد: آثار برتر و منتخب جشنواره پوپک که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود به‌صورت مجازی بر روی سایت جشنواره قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه این جشنواره از سوم تا دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در باغ پرندگان، حیاط تالار تیموری، تله‌کابین، پل خواجو، گذر فرهنگی چهارباغ و ترمینال کاوه برگزار خواهد شد و در آن ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین‌شده است که از آن جمله می‌توان به تن‌پوش کودک، مجری کودک، پخش موزیک و توزیع فراخوان شرکت در مسابقه اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه اجرای جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «پوپک» برای دومین سال متوالی در اصفهان و در نوروز ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره نقاشی پوپک این است که شهروندان، هم‌وطنان و مسافران نوروزی ضمن آشنایی با این جشنواره، آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند تا در فرصت عید نوروز فضایی شاد را به همراه خانواده‌هایشان تجربه کنند.

مدیر خانه کودک اصفهان ادامه داد: در این جشنواره کودکان می‌توانند در این فضای شاد نوروزی با تن‌پوش‌های کودک عکس بگیرند و دنیای رنگی خود را رنگی‌تر و زیباتر کنند. یک غرفه نقاشی ثابت نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و همچنین از ساعت ۱۵ الی ۱۸ عصر به‌صورت رایگان در حیاط تالار تیموری(موزه سابق تاریخ طبیعی اصفهان) ایجادشده و کودکان و نوجوانان می‌توانند به‌صورت رایگان در آن غرفه، نقاشی بکشند.

او با اشاره به اینکه اولین دوره از جشنواره بین‌المللی پوپک در سال ۱۴۰۱ با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور مواجه شد، ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۲ نیز چنین اتفاقی رقم بخورد و با برگزاری این جشنواره در شهر دوستدار کودک اصفهان، گام موثری برای ایجاد نشاط و شادی در بین کودکان و نوجوانان برداشته شود.

کاظمی ثانی اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰۰ اثر ایرانی و ۷۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که طبق نظر کارشناسان ۳۰۰ اثر برتر بر روی گالری مجازی جشنواره بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا