آخرین وضعیت سینماگر ایرانی در بستر بیماری


آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در ادامه دیدار با خانواده فرهنگ، هنر و رسانه، در عیادت از اصغر شاهوردی، با ابلاغ سلام ویژه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار حضوری همراه با توجه و رسیدگی به امور هنرمندان به خصوص افراد در بستر بیماری را از اصلی‌ترین وظایف ذاتی صندوق اعتباری هنر عنوان و تصریح کرد: همواره در تلاش هستیم تا حد ممکن با استفاده از شیوه‌های گوناگون، حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ و هنر کشور را سرلوحه امور و اولویت اصلی خود قرار دهیم.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی و ارائه انواع خدمات و تسهیلات از سوی صندوق هنر، مصمم هستیم تا حد زیادی در جهت رفع و برطرف کردن دغدغه‌های معیشتی و مالی هنرمندان به ویژه مشکلاتی که در ایام بیماری و سنین بالا گریبان گیر آن‌هاست، کمک و همراهی کنیم.

پوراحمدی با اشاره به تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر حمایت و مساعدت‌های لازم به خانواده فرهنگ، هنر و رسانه، اهتمام و توجه ویژه به سلامتی جسم و جان، بهبودی وضعیت درمانی تمامی اعضاء به خصوص پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه را از مهمترین رسالت‌های خطیر این صندوق برشمرد که با جدیت پیگیری شده و در ادامه مسیر نیز با عنایت به افق‌های ترسیم شده از سوی صندوق اعتباری هنر، از این پس نیز اجرایی و عملی خواهد کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در یکی دو سال گذشته از این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، تلاش شده در کنار آقای شاهوردی باشیم و در حد مقدورات صندوق از ایشان حمایت‌های لازم را به عمل آوریم، اظهار داشت: با تاکید، لطف و همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهیم کرد تا در جهت روند بهبودی شرایط این هنرمند صداگذار پیشکسوت، اقدامات لازم انجام و در این راه از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.

پوراحمدی ضمن قدردانی و تجلیل از زحمات بیش از ۱۵ ساله اشرف افشاری همسر استاد اصغر شاهوردی، تاکید کرد: صبر، شکیبایی و زندگی در کنار استاد شاهوردی که به علت تصادف قادر به حرکت و تکلم نیست و همواره در بستری بیماری ست، ستودنی و این نوع مجاهدت و سختکوشی در کنار عشق به همسر، می‌تواند الگویی برای بسیاری از نسل‌های جوان امروز و حتی فردا‌ها باشد.

در ادامه این دیدار همسر اصغر شاهوردی نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و هیات همراه وی، از مشکلات موجود در رابطه با بیماری و روند درمان این هنرمند و مسائل پیرامون و جانبی آن گفت. اشرف افشاری همچنین با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیر‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: به‌رغم سختی‌هایی که وجود دارد، اما با عشق از همسرم نگهداری می‌کنم.

وی ادامه داد: زمانی که همکاران، هنرمندان و مسئولان به دیدار او می‌آیند، از حضور آن‌ها آقای شاهوردی روحیه بسیار خوبی می‌گیرد ما از این قدوم سبز و مبارک، دلگرم می‌شویم، که همواره کنار ما هستید.

همسر این هنرمند در ادامه با اشاره به روند درمانی و اقداماتی که صورت می‌گیرد معتقد است: به اراده و خواست ایزد منان صبر پیشه کرده و روزگار سپری می‌کنیم.

افشاری در ادامه سخنان خود با شکرگزاری از اینکه همسرش اگرچه روی تخت است، اما وجودش سر زنده و به او هر روز لبخند می‌زند، گفت: امیدوارم آقای شاهوردی سلامتی خود را بازیابد و روزی برسد که او سلامت و تندرست روی پای خود ایستاده و کار هنری اش را ادامه دهد. در این دیدار احمد مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید احمد میرعلایی، تهیه‌کننده پیشکسوت سینما نیز حضور داشتند.

اصغر شاهوردی از نخستین صدابرداران سرصحنه سینمای ایران است که در آبان‌ماه سال ۱۳۸۶ در حالی که از سر صحنه فیلم «چراغی در مه» در شمال کشور در راه بازگشت به تهران بود، دچار سانحه تصادف رانندگی شد و تا امروز در بستر بیماری است.

شاهوردی سابقه صدابرداری فیلم‌هایی همچون «هامون»، «پری»، «لیلا»، «قرمز»، «باشو غریبه کوچک»، «اجاره‌نشین‌ها»، «شاید وقتی دیگر»، «کیمیا»، «سارا»، «بانو»، «زیر پوست شهر» و «خانه دوست کجاست؟» را در کارنامه کاری خود دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا