وقتی استقلال شاگرد مورینیو را نخواست و او تبدیل به ستاره ای شد!+ فیلم


 

هنریک مخیتاریان بازیکنی که مرفاوی وی را نخواست تبدیل به ستاره ای در قلب اروپا شد.

هنریک مخیتاریان که معرف حضورتان هست؟ ستاره ۲۷ ساله ارمنستانی که پس از درخشش در بوروسیادورتموند با اصرار ژوزه مورینیو و تلاش فراوان دست‌اندرکاران باشگاه منچستریونایتد به این تیم مطرح انگلیسی پیوست، قرار بود زمانی به ایران بیاید و در لیگ برتر ما توپ بزند. باور نمی‌کنید؟! پس تا انتهای این گزارش با ما باشید.

 

تماس از کرمان در مورد مخیتاریان!

 

ماجرا از کرمان آغاز شد. یکی از دوستان نزدیک به باشگاه مس کرمان به ما خبر داد که چند سال پیش قرار بوده هنریک مخیتاریان، ستاره تیم ملی ارمنستان، به این تیم ملحق شود اما صمد مرفاوی مخالفت کرده است!

 

لاغر است و به درد نمی‌خورد

 

همین منبع خبر داد ادموند اختر که چند سالی است بازیکنان ارمنستانی را به فوتبال ایران ترانسفر می‌کند گفته هنریک مخیتاریان لاغر است و به درد مس کرمان نمی‌خورد!

باورمان نمی‌شد! تلاش کردیم با صمد مرفاوی تماس بگیریم اما موفق نشدیم. بنابراین با خودمان گفتیم با خود ادموند اختر تماس بگیریم.

 

ادموند اختر: بله، صمد مرفاوی مخیتاریان را نخواست!

 

ادموند اختر، ستاره سابق خط حمله استقلال، در این رابطه گفت: هنریک مخیتاریان آن موقع جوان بود و در لیگ ارمنستان بازی می‌کرد. به ایران هم نیامد و من فیلم بازی‌هایش را به صمد مرفاوی نشان دادم که گفت در این پست بازیکن دارم و او را نمی‌خواهم.

 

او ادامه داد: برای هنریک مخیتاریان که بد نشد! او به شاختار دونتسک اوکراین رفت و با درخشش در این تیم مورد توجه بوروسیادورتموند قرار گرفت و ستاره شد. الان هم که در منچستریونایتد شاگرد مورینیو شده است.

 

وقتی به شوخی به ادموند اختر گفتیم که طفلکی شانس آورد که بازیکن مس کرمان نشد وگرنه باید دنبال پولش می‌دوید با خنده به ما جواب داد: البته آن موقع مخیتاریان نخود و لوبیا هم نبود!‌ شاید صمد هم حق داشت او را نخواهد و…

 

۱۶۸میلیارد تومان سود خالص در جیب بوروسیادورتموند!

 

به قول ادموند اختر، ستاره ارمنستانی از عدم حضور در لیگ برتر ما متضرر نشد که هیچ بلکه کلی هم سود کرد!

 

هنریک مخیتاریان پس از درخشش در بوروسیادورتموند با قراردادی ۴۲ میلیون یورویی- و به عبارت دیگر ۵۰ میلیون یورویی!- به منچستریونایتد پیوست.

 

به احتساب هر یورو ۴ هزار تومان می‌توان گفت بوروسیادورتموند مبلغی معادل ۱۶۸ میلیارد تومان (همان ۴۲ میلیون یورو) سود کرد. این قرارداد ۴ ساله است و هنریک مخیتاریان سالانه ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو (معادل ۵۰ میلیارد تومان) دستمزد از منچستری‌ها می‌گیرد! در واقع حقوق سالانه ستاره ارمنستانی در حال حاضر بودجه یک سال استقلال و پرسپولیس است. البته آن زمان که صمد مرفاوی این بازیکن را نخواست او قیمتی معمولی داشت!

 

نتیجه‌گیری اخلاقی: طفلکی هنریک مخیتاریان اگر به لیگ برتر فوتبال ما می‌آمد امروز باید برای دریافت مطالبات خود راهروهای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را در زوریخ بالا و پایین می‌کرد!

 

نتیجه‌گیری نهایی: فوتبال ایران بازیکنانی مثل هنریک مخیتاریان نمی‌خواهد. لیگ ما به بازیکنان خارجی‌ای نیاز دارد که از لحاظ فنی پایین‌تر از فوتبال ایران باشند، روی نیمکت بنشینند یا از بالای سکوها مسابقات تیم خود را تماشا کنند! متوجه شدید یا باز هم ادامه بدهیم؟!/ خبرآنلاین

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا