مهاجم سابق رئال مادرید از فوتبال خدافظی کرد

خبرآنلاین نوشت: مهاجم سابق آرسنال، منچسترسیتی و رئال مادرید تصمیم گرفت به دوران فوتبالی خود در باشگاه ای سی سماسی در کشور توگو که در سال 2021 به آن‌ها ملحق شده بود، پایان دهد. امانوئل آدبایور در حساب اینستاگرامی خود، خبر از بازنشستگی‌اش داد و اعلام کرد برای مرحله بعدی زندگی‌اش، هیجان زده است. او گفت:

از عرش تا فرش، کارنامه من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فوق العاده است. از هوادارانم که همیشه پشتیبانم بودند، تشکر می‌کنم. من برای همه چیز سپاسگزارم و برای اتفاقات آینده در زندگی‌ام بسیار هیجان زده هستم.

آدبایور کار خود را در باشگاهی به نام ای سی مرلان لوم در توگو، شروع کرد و سپس در سال 1999 به عنوان یک نوجوان 15 ساله به اروپا رفت تا برای تیم جوانان متز فرانسه بازی کند. او در ادامه راهش به موناکو پیوست تا اینکه در ژانویه 2006، آرسنال این بازیکن را به خدمت گرفت. ملی پوش سابق توگو در سال‌های بعدی لباس‌های منچسترسیتی و رئال مادرید را هم بر تن کرد. او همچنین سابقه بازی در باشگاه‌های تاتنهام، کریستال پالاس، استانبول باشاک شهیر و المپیا آسونسیون را هم در کارنامه خود دارد. آدبایور در طول دوران حرفه‌ای خود در 593 بازی، موفق شد 207 گل به ثمر برساند و 65 پاس گل بدهد. از جمله افتخارات این بازیکن می‌توان به قهرمانی در کوپا دل ری با رئال مادرید در سال 2011 اشاره کرد. او در عرصه ملی نیز با 26 گل در 65 بازی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی توگو است و موفق شده پنج بار به عنوان بهترین بازیکن سال این کشور انتخاب شود. همچنین در سال 2008، آدبایور جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را نیز دریافت کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا