آدامس بجوید تا لاغر شوید!

آدامس جویدن چطور باعث لاغری‌تان میشود؟

جویدن آدامس بعد از وعده‌های اصلی غذایی می‌تواند به کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کمک کند؛ در واقع با آدامس جویدن کالری نمی سوزانید، اما آدامس برای افراد زیادی وسیله‌ای است که از پرخوری جلوگیری میکند و می توان گفت آدامس بجوید تا لاغر شوید!

با آدامس می توان بدن را گول زد به دلیل وجود مقداری قند و مواد شیرین‌کننده در آدامس، طعم شیرین آن موجب انتقال پیامِ پایان مرحله غذا خوردن به مغز می‌شود و میل به خوردن دسر های شیرین پس از غذا را کاهش می دهد.

برای کسانی که عادت دارند بین وعده‌های اصلی غذا، میان وعده و تنقلات مصرف کنند، جویدن آدام می‌تواند راهی باشد تا با مشغول نگهداشتن دهان، از ریزه‌خواری جلوگیری کند. همچنین آدامس با کاهش اشتها از پرخوری نیز جلوگیری می‌کند و میزان کالری دریافتی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

بسیاری از افراد عقیده دارند که از فواید جویدن آدامس برای صورت، لاغری و از بین رفتن غبغب است. البته این اتفاق زمانی می افتد که شما آدامس را با دو طرف دهان خود بجوید. علاوه بر این اینها آدامس دوای درد استرس است.

جویدن ممکن است آزاد سازی بعضی از هورمون‌های روده را تحریک کرده و به کاهش گرسنگی و مصرف غذا کمک کند. و علاوه بر اینکه در مصرف نکردن کالری موثر است در سوزاندن آن هم تاثیری جزئی دارد. اما حواستان باشد جویدن بیش از حد آدامس باعث آسیب به لثه و دندان می شود پس در خوردن آن زیاده روی نکنید چرا که خوردن آدامس در کنار رعایت سایر نکات تغذیه می تواند کمک کننده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا